Sabtu, 31 Oktober 2009

kampung warisan

Hari Rabu haritu,suami kita ajak pi kluar,katanya nak tukar tayar kereta.Kitani takde mood,sebab ada peristiwa buat kita sakithati,macam maleh sangat.Tapi pasal suamikita cakap,pi tempatni,awak boleh jalan2 cari tekoke atau apa ajelah.Macam best jer bunyinya.Kedai tayar dah berlambak jumpa,tapi tak singgahpun,rupanya,kita diajak ke kampung warisan di Dammam.Jaraknya dari rumah kita kira2 150km.Memandangkan kamera takboleh bawa masuk,kita dapat ambil sikitjelah gambar,itupun kena tengok keaadaan,jika ada warga Arab,kita takblehla snap gambar,nanti kena bayar royaltila pulak.Ngehh ,gurau jek.Sebenarnya diaorang tak suka enterframe .Oklah layanjelah gambar yang sempat kita ambilni...


Tukar tayarni jerlah..
Senjata dulu-dulu.
Sila abaikan model itew.Antara koleksi enamel yang ada.
Pehh,raknya seantik koleksi diatas itew..
Pelita antik..
Replika pelita
Antara pasu-pasu antik yang ada.
Bergambar depan replika teko
Muzium kampung warisan.

Pokok kurma, takkan lah strawberry pulok yoop...

zoom sikit buah kurma nie, huhhh malatooop yop !

Tambah Imej

4 ulasan:

nor64 berkata...

slm pn.n ..pak arab ni pun ado yo dulang ayan tu yo..cantik bungo eh tu..koleksi enamel tu pun lawo ko..rembat2lah satu nak balik sok..jgn lupa daku dah le..hehehe

Sarah95 berkata...

hai leza...mesti seronok tinggal kat Arab Saudi...akak bila lah nak sampai..

Puan N berkata...

to kaknor..
w'kumsalam.kat cni bnyk pulak dulang,pinggan,mangkuk ayan ni kaknor.insyaallah akan den usahakan nanti k.

Puan N berkata...

to kak Sarah.
Seronok juga kak.kat cni cuacanya ,jika panas,panas bangat,jika sejuk,sejuk bangat.Insyaallah kak,ada masanya nanti sampailatu.

Catat Ulasan